سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فاطمیه (01)

چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 ساعت 12:51 عصر

فاطمیه(1)

فاطمیه قیامی است بسیار پر اهمیت و قیامی است بسیار پیچیده. در گیری ظاهریی که در فاطمیه موجود بوده، ظاهراً با چند فرد بوده، که آمدند گوی و میدان را از آن خودشان کنند. ولی واقعیت و باطن این ها خیلی اهمیت دارد، ببینید ظاهر حوادث هیچ وقت ما را نباید این قدر با خودش درگیر کند که از حقیقت، که باطن حوادث است، ما را غافل بکند. اصولاً واقعیات باید ما را به حقیقت برساند. اصلاً خدا واقعیت ها را گذاشته تا ما به حقیقت برسیم. اما آدم هایی که دنبال بهانه می گردند در ظاهر گیر می کنند و از ظاهر رشد نمی کنند.

مثلً شما نگاه کنید، ابو موسی اشعری با ظاهر واقعیات مردم را فریب می داد و به حقیقت پی نمی بردند. در حالی که این ظاهر واقعیت باید رساننده به حقیقت باشد. می گفتند: برویم جنگ با معاویه زیر پرچم امیرالمؤمنین علی، می گفت: ما تا آن جایی که یادمان است بنی امیه و بنی هاشم با هم دعوا داشتند. خوب راست می گفت، بنی امیه و بنی هاشم از قبل همیشه با هم دعوا داشتند، قبل از اسلام دو تا قبیله بودند. این ها پسر عمویند و عرب برایش این چیزها مهم بود. زندگی قبیلگی هم داشتند، نسل در نسل هر کس بنی هاشم بود، بنی هاشم می ماند و آن یکی هم بنی امیه می ماند.

ظاهر قصه این است که این دو تا از قدیم با هم دوا داشتند، حقیقت داستان، نزاع حق و باطل است. بعضی وقت ها ظاهر، آدم را فریب می دهد و نمی گذارد آدم حقیقت را بفهمد. ابو موسی اشعری می گفت: خوب اینها از قدیم با هم دعوا داشتند، اصلاً در دعواهای خانوادگی بهتر است انسان خودش را قاطی نکند. ما دنبال اسلام و مسلمین باشیم بهتر است. ای بابا! امیرالمؤمنین سر فامیل بازی، نزاع قدیمی بنی هاشم و بنی امیه، دارد با معاویه دعوا می کند. واقعیت فریب داده، حجاب شده، نگذاشته آدم حقیقت را بفهمد. نفس انسان اینگونه است. بعضی وقت ها نفس انسان می آید واقعیت ها را پیش انسان یک جوری تحلیل می کند و انسان را از حقیقت باز می دارد.

  در قیام فاطمه زهرا (سلام ا... علیها) واقعیات ظاهری زیادی بود که آدم موضوع را بی ارزش تلقی بکند. و این واقعیات ظاهری موجب می شود حضرت زهرا(سلام ا... علیها) در مقام دفاع از حق بر نیاید. قیام فاطمه زهرا(سلام ا... علیها) در مقام دفاع از حق آنچنان جانانه بود که در دل این واقعیات ظاهری زد و بر عکس جریان شنا کرد که حد و حساب نداشت. ادامه دارد ... انشاء ا...   

(فاطمیه – سخنرانی استاد پناهیان)

نوشته شده توسط : یکی از اعضای کاروان

ثبت نظرات دوستان [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

آژیر خطر!
اعیاد مبارک
وظایف منتظران (حاج اسماعیل دولابی)
درد و دل!!
یا ایها الذین آمَنوا، آمِنوا!!!!
صیقلی کن!
گنجشک و ماه
ویژه نامه شهادت امام رضا(ع)
با او...
شیعه، محرم، غدیر!
نیایش
چه خبر؟!
بلاتکلیفی!
عادت کرده‏ایم ...!
بلیط
[همه عناوین(188)][عناوین آرشیوشده]