سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مناجات (16)

پنج شنبه 89 اردیبهشت 30 ساعت 11:13 صبح

مِنَ الذَّلیل اِلَی العَزیز:

بدون مقدمه!!!! این قسمت، فرمایشاتی است از رهبر معظّم انقلاب(حفظه ا...) که مفید هست ... ان شاء ا.. !!!! (البته با اجازه مسئول کاروان):

ــــــــــــــــــــــــــ**ـــــــــــــــــــــــــــ

من دارم می بینم صحنه را، می بینم تجهیز را، می بینم صف آرایی ها را، می بینم دهانهای با حِدق و غضب پوشیده شده و دندان های با غیظ به هم فشرده شده را، علیه انقلاب و علیه امام و علیه همه این آرمان ها و همه آن کسانی که به این حرکت دلبسته اند؛ چه بکنم اگر کسی نمی بیند!!!!!

در حوادث فتنه گون شناخت عرصه دشوار است، شناخت اطراف قصّه دشوار است، شناخت مهاجم و مدافع، ظالم و مظلوم، دشمن و دوست دشوار است. بایستی گره گشایی کرد، بایستی حقیقت را باز کرد، گره های ذهنی را باید باز کرد و این تبیین لازم دارد. فرمود: «ألا و لا یَحمِلُ هذا الاَلَم اِلّــا اَهلُ البَصَرِ وَ الصَّبر». خوب می دانید پرچم امیرالمؤمنین(علیه السلام) سختیش از پرچم پیغمبر(صلی ا... علیه و آله) بیشتر بود از جهاتی. در زیر پرچم امیرامؤمنین(علیه السلام) دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند؛ دشمن همان حرفهایی را می زد گاهی که دوست می زند، همان نماز را که در اردوگاه امیرالمؤمنین(علیه السلام) نماز جماعت می خواندند در اردوگاه طرف مقابل هم در جنگ جمل و صفّین و نهروان نماز جماعت می خواندند. حالا شما باشید چه کار می کنید؟!!!

بصیرت خودتان را بالا ببرید، آگاهی خودتان را بالا ببرید، حقیقت را باید فهمید. در جنگ صفّین یکی از کارهایی مهم جناب عمّار یاسر، تبیین حقیقت بود؛ چون آن جناح مقابل، که جناح معاویه بود، تبلیغات گوناگونی داشت. این کسی که از این طرف خودش را موظّف دانسته بود که در مقابل این جنگ روانی بایستد و مقاوت کند جناب عمّار یاسر بود. یکجا می دید اختلاف پیدا شده، یک عدّه ای دچار تردید شده اند و
بگو مگو درشان هست، خودش را می رساند آنجا؛
به سرعت! برایشان حرف می زد، صحبت می کرد، تبیین می کرد، این گره ها را باز می کرد. نقش نخبگان و خواصّ و اینها هم، این است که این بصیرت را نه فقط در خودشان، در دیگران بوجود بیاورند.

رسا بگویید، روشن بگویید، مبیَّن بگویید، آنچه را که می فهمید. هیچ انتظار نیست، حق هم نیست که انتظار باشد که کسی بر خلاف فهمیده خودش حرف بزند. اما آنی که فهمیدید را بگویید، سعی هم بکنید که آنچه که فهمیده اید درست باشد.

کجا هستند آن کسانی که، آن شخصیت های بزرگی که پیمان جانبازی بستند؟ أیــــنَ عمـّــــــار؟!!!!

فرمایشاتی از مقام معظّم رهبری(حفظه ا...)


نوشته شده توسط : یکی از اعضای کاروان

ثبت نظرات دوستان [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

آژیر خطر!
اعیاد مبارک
وظایف منتظران (حاج اسماعیل دولابی)
درد و دل!!
یا ایها الذین آمَنوا، آمِنوا!!!!
صیقلی کن!
گنجشک و ماه
ویژه نامه شهادت امام رضا(ع)
با او...
شیعه، محرم، غدیر!
نیایش
چه خبر؟!
بلاتکلیفی!
عادت کرده‏ایم ...!
بلیط
[همه عناوین(188)][عناوین آرشیوشده]