سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشریه 48

چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 ساعت 5:41 عصر

فاطمیه(3)

گفتیم: فاطمیه قیامی است بسیار پر اهمیت و بسیار پیچیده. ولی واقعیت و باطن این ها خیلی اهمیت دارد. در قیام فاطمه زهرا (سلام ا... علیها) واقعیات ظاهری زیادی بود که آدم موضوع را بی ارزش تلقی بکند. قیام فاطمیه در دفاع از دو چیز بوده. 1) در دفاع از ولایت علی (علیه السلام) و دو) در دفاع از فدک فاطمه زهرا(سلام ا... علیها). با اینکه حق حضرت را گرفتند ولی با ظاهر سازی از او خواستند دلیل بیاورد. مهمترین درسی که ما در فاطمیه می گیریم این است که: فتنه ها برای مؤمنین کَیِّز (زیرک!) هیچ وقت ابهام زا و گمراه کننده نخواهد بود، چرا ....؟! ....

و امـــا ... چرا؟ چون هر کسی نفاق خودش را در ده پرده پنهان می کند، بالاخره خدا هم مردم را بدون حجت نمی گذارد و در یک جا اینها را لو می دهد. حضرت زهرا(سلام ا... علیها) مکرر نفاق اینها را لو میداد برای مردم. تو فهمیدی آن عیب داره، این یکیش را که دیگر فهمیدی ... این را هم نفهمیدی؟ پس تو خود حدیث مفصل بخوان از این مُجمَل! اهل بیت به ما یک دستور کلیدی دادند، فرمودند: ما وقتی بالا سر شما نیستیم دچار فتنه شدید مخصوصاًً به آخرالزمانی ها این قائده را فرمودند- که به اون چیزی که یقین دارید عمل کنید. یعنی اون چیزی که خیلی روشن است بگیرید و از آن دست بر ندارید. شاه به آقای طیِّب گفت برو تظاهرات کن بعدش شیشه بشکن بگو اینها را آقا روح ا... گفته من انجام بدم. طیب گفت من گاهی شراب می خورم، نمی دانم چقدر خوب است، چقدر بد، گاهی گناه انجام می دهم گاهی به شاه کمک می کنم نمی دانم چقدر خوب است چقدر بد، اما این را خوب می دانم که پسر فاطمه را نباید آدم به آن دروغ ببندد.

پس انسان به یک چیز باید مقید باشد. فاطمه زهرا (سلام ا... علیها) تمام عملیات اتمام حجت و هدایت را انجام دادند. یک خطا گاهی کفایت می کند. چرا می گویند امام جماعت را جایی دیدی یک گناه کبیره انجام داد دیگر نمی توانی پشت سرش نماز بخوانی! آنجا حضرت گناهان کبیره را هی یکی یکی دارند روشن می کنند، هی یکی یکی لو می دهند... جالب این است که آنها هم می فهمند.

قصه 18 تیر سالها قبل، که آمدند بعضی ها خدمت مقام معظم رهبری، که آقا شما رئیس فلان جا رو عوضش کنی، جو خیلی علیه اوست که ما بگوییم از این طرف ما یک کاری کردیم. آقا فرمودند: شما یقین دارید ایشان خطا کار بوده اند به من بگویید؟ برای من اثبات نشده. همینجوری به دلیل اینکه یک مسئولی بالا سر یک چیزی بوده یک خرابی شده من این را عزلش کنم؟ بدون جرم؟ شما خودتان فردا میتوانید پشت سر من نماز بخوانید؟ آقا تعبیرشان این است که من به ظلم، کسی را عزلش کنم شما فردا پشت سر من نماز می خوانید؟ گفتند این را
نمی توانیم بگوییم، خوب ایشان هم گفتند شما که نمی توانید بگویید من هم نمی توانم عزلش کنم. مردم چه می گویند؟

ببینید حضرت فاطمه زهرا(سلام ا... علیها) در این عملیات می خواستند جبهه باطل را روشن کنند. قصه فدک شخصی بود؟ نه اصلاً قصه فدک بهانه بود، قصه این بود که با شخص آنها درگیر هستند. افشاء نوع بدی ها بود. ظاهر واقعیات شما را نگیرد، اگر ظاهر واقعیات شما را بگیرد هنوز هم بعد از 1400 سال نمی شود از فدک فاطمه زهرا(سلام ا... علیها) دفاع کرد! چرا؟ چرا نمی شود از فدک حضرت دفاع کرد؟ ببینید شما میتوانید دفاع کنید؟ فردا بروید در مدرسه، در دانشگاه دفاع کنید!

فدک چه بود؟ فدک یک باغ بسیار بسیار بزرگ و حاصلخیز بود که بدون جنگ به دست پیامبر اسلام افتاده بود، یک همچین اموالی وقتی به دست پیامبر می رسد خدا به رسولش می فرماید: اینها مال شخصی خودت. - آقا مال شخصی؟! - بله بله. درآمد داره پیغمبری نمی دونستی؟! -نه مال بیت المال هست ها!! -آقا مال شخصی خودش است. تو دیگر چرا کاسه داغ تر از آش شده ای؟ مال پیغمبر است، عوض اینکه برگردی بگویی که پیغمبر فدایش بشوم خرج شخص خودش نمی کند که، هر چی مال خودش هم باشه شکمش رو سنگ می بنده باز هم می دهد به مردم.

مگه کم مال حضرت خدیجه را داد رفت؟! اصلاً خود این یک امتحان است. خود پذیرشش سخت است. تا فدک به دست پیامبر رسید، فرمود: فاطمه این فدک مال تو؛ فاطمه زهرا(سلام ا... علیها) یکی از ثروتمند ترین زنان قریش می شود. زندگیش را ببین خرج چه می کرد؟ همه می دانستند خرج چه می کند. مال شخصیش بوده؛، باغ بوده، -چه کسی این مال شخصی را به فاطمه داده است؟ -پیغمبر، -پیغمبر از کجا آورده؟ -خدا بهش داده.

نونی که در پیغمبری هست در هیچ چیز دیگری نیست! دنبال نون هم می گردی برو جبرئیل امین را ببین! بله نون دارد. بعضی ها کلاً با بحث نون مخالف هستند. کلاً بحث نون که وسط می آید اوضاعشان بی ریخت می شود. هنوز هم که هنوز است یک حرف عجیب است. هنوز هم که هنوز است این حرف جا افتادنی نیست. به این سهولت و آسانی به پیغمبری از پیامبران، در کنار همه شعارهای زیبای خدمت به محرومین و زهد و ... بزرگترین باغی که وجود دارد را داده است به دخترش فاطمه، آنها اینجا سنگ کوپ کردند، فاطمه زهرا(سلام ا... علیها) دست از ارتفاع قیام بر نداشت. هدفی که داشت چه بود؟ ...!   ادامه دارد ... انشاء ا...                                                                                                                            (فاطمیه – سخنرانی استاد پناهیان)

باورهای شیعه (2)

قرارشد که از این به بعد یک قسمت نشریه‌ را به مباحث عقیدتى اختصاص دهیم که هفته‌‌‌‌‌‌ى پیش مقدمه هاىی را در این رابطه نوشتیم و قرار شد که به یکدیگر کمک کنیم. براى این که بحث قشنگ شود هر دفعه شبهه‌اى را وارد مى‌کنیم و بعد به طور مختصر و مفید به آن مى‌پردازیم.

شبهه = ‌بعضى مى‌گویند که خدا وجود ندارد و ما قبول نمى‌کنیم وجود خدایى را که شما معرفى می کنید براى ما دلیل بیاورید.

جواب : این شبهه چند قسمت دارد که هر هفته یک بخش را مورد برسى قرار مى‌دهیم.

1) اولین دلیل: آفرینش=‌جهانى که در آن زندگى مى‌کنیم و خود ما روزى به وجود آمده‌ایم، براى دانستن این حقیقت که خود ما و جهان دور و برمان از کجا آمده‌ایم و چگونه به وجود آمده‌ایم، به دور و برمان نگاه مى‌کنیم، به هر چیزى که نگاه مى‌کنیم مى‌بینیم که از خودمان
پست تر است یعنى ما از همه‌ ‌مخلوقات بالاتریم پس آنها نمى‌توانند ما را بوجود بیاورند؛ زیرا از ما کمترند این جا یک گزینه مى‌ماند وآن هم وجود خدایى با بى‌نهایت کمال و قدرت.

در این جا شخصى شبهه وارد مى‌کند که نه من قبول ندارم خدایى‌ نیست این دنیا و خود ما بر حسب تصادف بوجود آمده‌ایم.

در جواب این شبهه مى‌گوییم آیا تا به حال دیده‌اید به طور تصادفى حروف چاپخانه کنار یکدیگر قرار بگیرند و بر روى کاغذ فرود آیند و یک غزل زیبا و آبدار چاپ شود؟

خیر تصادف را عقل بشر نمى‌پذیرد. هیچ مى‌پذیرید که یک ساختمان زیبا و مجلل تنها و تنها محصول چند اتفاق کور باشد. در این بخش یک جواب باقى مى‌ماند خداست که این جهان را آفریده و به آن نظم داده است زیرا او داراى کمال بى‌نهایت است و فقط از دست او بر مى‌آید که این جهان را با این عظمت خلق کند و انسان را نیز به وجود بیاورد.

در نشریات بعدى دلایل دیگرى را براى اثبات خدا ذکر مى‌کنیم. ادامه دارد ... انشاء ا...                          

***

مهدویت (11) - انتظار فرج (انقلابی ماندن، همه جا، همه وقت) (5):

گفتیم: ما جوان ها باید خود سازی کنیم، بچه مسجدی که از اسلام چیزی نمی داند کافی نیست. و گفتیم: حضرت دیدن و دیدار حضرت بازی نیست! مسئله انتظار با همه چیز متفاوت است. و گفتیم: انتظار فرج یعنی من همیشه یک مبارز خواهم ماند. انتظار فرج یعنی سرنوشت همه بشریت برای من مهم است. انتظار فرج یعنی آمادگی برای نبرد علیه زرسالاران و زورسالاران و پدران تزویر مذهبی معنوی. انتظار فرج یعنی، هر لحظه که لازم شد بتوانیم بکنیم و کنده شویم. و گفتیم: قیام مهدی و عدالت که می گویند فقط جنبه مادی اش نیست، و نیز اینکه منتظر با راحت طلبی و ترس و عیاشی و تسلیم زور ماندن جور در نمی آید. روش مهدی، سلوک مهدی، اهداف او در قرآن آمده با اینکه نام ایشان نیامده. آیه 55 سوره نور ، یا آیه 33 سوره توبه.

و امــــا ... در آیه 5 سوره قصص میفرماید: «ما اراده کرده ایم که منت گذاریم بر مستضعفین زمین، منت گذاریم بر آنها و آنها را امامان و پیشوایان و حاکمان جهان قرار دهیم و آنها را وارث قدرت و حکومت در زمین قرار دهیم، ما اراده کرده ایم این اراده خداست» یا در آیه 105 سوره انبیا می فرماید: «این وعده امروز نیست از زبور داوود، از آن موقع و قبل از آن وعده داده ایم که زمین را بندگان صالح من به ارث خواهند برد و بر کل جهان حاکم خواهند شد»

مسئله اول اینکه در باب مسئله حضرت و آقا کی می آیند؟ و آقا آمده اند و الآن کجایند؟ و ازدواج کرده اند یا نه؟ کجا زندگی میکنند؟ کجا برویم ببینیمشان؟ کی و کجا دیدنشان؟ چه کسی الآن با آقا ارتباط دارد؟ پیغام آورد؟ یکی مراقب این قضیه باشید! اصل ارتباط قطعی است. افرادی خیلی خیلی خاص، اوحدی از افراد، افراد صالحی قطعاً خدمتشان مشرف می شوند؛ خدمت ایشان رسیده اند و خواهند رسید. اما اکثر موارد مخصوصاً آنهایی که ادعا می کنند، مغازه باز می کنند، اینها را مواظب باشید، بازیتان ندهند، اینها مغازه هایی است که باز شده و باز هم می شود.

ادامه دارد ... انشاء ا...                                                                         (با اندک تلخیص از سخنرانی استاد حسن رحیم پور ازغدی طرحی برای فردا 13)

 حیــــدرا یک جـلوه محتاج توأم   دار برپـــا کن که حــلاج توأم
 
جلـوه ای کن تا که موسـایی کنم    یا به رقـص آیم مسیحایی کنم
 یک دو گام از خویشتن بیرون زنم   گـــام دیگر بر سر گـردون زنم

   شیعه یعنی صــد بیابان جستـجو    شیعه یعنی هجرت از من تا به او

   شیعه یعنی عـدل و احسان و وقار    شیعه یعنی انحـــنای ذوالفــقار

**

مجنون خواست که پیش لیلی نامه نویسد، قلم در دست گرفت و این را گفت: «خیال تو مقیم چشم است و نام تو از زبان خالی نیست و ذکر تو در صمیم جان جای دارد. پس نامه پیش کی نویسم؟ چون تو در این حوالی می گردی.» پس قلم بشکست و کاغذ بدرید!                                          

نوشته شده توسط : یکی از اعضای کاروان

ثبت نظرات دوستان [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

آژیر خطر!
اعیاد مبارک
وظایف منتظران (حاج اسماعیل دولابی)
درد و دل!!
یا ایها الذین آمَنوا، آمِنوا!!!!
صیقلی کن!
گنجشک و ماه
ویژه نامه شهادت امام رضا(ع)
با او...
شیعه، محرم، غدیر!
نیایش
چه خبر؟!
بلاتکلیفی!
عادت کرده‏ایم ...!
بلیط
[همه عناوین(188)][عناوین آرشیوشده]