سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهدویت (10)

چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 ساعت 1:17 عصر

مهدویت (10) - انتظار فرج (انقلابی ماندن، همه جا، همه وقت) (4):

گفتیم: ما جوان ها باید خود سازی کنیم، بچه مسجدی که از اسلام چیزی نمی داند کافی نیست. و گفتیم: حضرت دیدن و دیدار حضرت که بازی نیست! مسئله انتظار با همه چیز متفاوت است. و گفتیم: انتظار فرج یعنی من همیشه یک مبارز خواهم ماند. انتظار فرج یعنی سرنوشت همه بشریت برای من مهم است. انتظار فرج یعنی آمادگی برای نبرد علیه زرسالاران و زورسالاران و پدران تزویر مذهبی معنوی. انتظار فرج یعنی، هر لحظه که لازم شد بتوانیم بکنیم و کنده شویم. و گفتیم: قیام مهدی و عدالت که می گویند فقط جنبه مادی اش نیست، و نیز اینکه منتظر با راحت طلبی و ترس و عیاشی و تسلیم زور ماندن جور در نمی آید.

و اما ... منتظران مهدی آنهایی هستند که از مال و جان و راحتیشان گذشتند، بقیه دروغ میگویند! شیرینی میخورند نیمه شعبان، کف هم میزنند و منتظر مهدی نیستند! در روایت داریم که منتظر کسی است که در عصر غیبت اهل دروغ، خیانت، رشوه و غصب مال مردم و اهانت به دیگران و چه و چه نباشد.می پرسند اگر قیام حضرت مهدی واقعا هست پس چرا در قرآن نیامده؟ بله، در قرآن نام ایشان نیامده، ولی روش مهدی، سلوک مهدی، اهداف او آمده. آیات مکرری که در قرآن اشاره می کند به اینکه خداوند عالم را بی هدف و بی نتیجه نیافریده، ارزشهای الهی که در رأس آن قیام بر قسط است و رهایی بشر و هدایت بشر و بالاخره این همه انبیاء آمدند باید نتیجه اش آشکار بشود یک روز! بله نتیجه های نسبی در طول تاریخ بوده ولی باید یک نتیجه مطلق گرفته بشود از این جریانات.

در سوره نور آیه 55 خداوند وعده داده به مؤمنینی که اهل عمل صالح باشند که یک روز بالاخره آنها را در زمین به حاکمیت
می رساند، «لیستخلفنهم» ، 2 تا تأکید کرده خدا، هم «ال» و هم نون تأکید» یعنی خودمانی بگوییم، شک نکنید. طبق این آیات خداوند وعده داده که آن روز خواهد آمد که مؤمنین دیگر در امنیت خواهند بود، آن روز دیگر کسی نیست شما را محاصره کند، تحریم کند، تهدید کند؛ آن روز کسی دیگر به من شرک نخواهد ورزید، بعد آن روز دیگر کسی کافر نخواهد بود. یا در آیه 33 سوره مبارکه توبه: «اوست آنکه رسولش را فرستاد بسوی بشریت با هدایت تا دین حق را بر همه دین ها و مکتب ها در سراسر عالم پیاده کند و ...» چه وقت بوده تا به حال، که دین حق بر تمام عالم حاکم شود و غلبه کند؟! این آیات مصداق درجه یک اند.

ادامه دارد ... انشاء ا...                                                                                               (با اندک تلخیص از سخنرانی استاد حسن رحیم پور ازغدی طرحی برای فردا 13)

نوشته شده توسط : یکی از اعضای کاروان

ثبت نظرات دوستان [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

آژیر خطر!
اعیاد مبارک
وظایف منتظران (حاج اسماعیل دولابی)
درد و دل!!
یا ایها الذین آمَنوا، آمِنوا!!!!
صیقلی کن!
گنجشک و ماه
ویژه نامه شهادت امام رضا(ع)
با او...
شیعه، محرم، غدیر!
نیایش
چه خبر؟!
بلاتکلیفی!
عادت کرده‏ایم ...!
بلیط
[همه عناوین(188)][عناوین آرشیوشده]