سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهدویت (08)

چهارشنبه 89 اردیبهشت 29 ساعت 1:16 عصر

مهدویت (8) - انتظار فرج (انقلابی ماندن، همه جا، همه وقت) (2):

گفتیم: ما جوان ها باید خود سازی کنیم، باید کتاب بخوانیم، بچه مسجدی نادان، بچه مسجدی که از اسلام چیزی نمیداند و فقط سینه زدن و کف زدن بلد باشد کافی نیست. درجه اول، آگاهیِ اسلامی و ایمان، التزام، تعهد و اخلاق اسلامی است و در درجه دوم و سوم، کف زدن و سینه زدن است. حضرت دیدن و دیدار حضرت که بازی نیست! شوخی نیست! یک بازی نشود که کم کم تبدیل بشود به امام زمان بازی. چه کسانی امام زمان را دیدند؟ بگن: آقا ما! کیا ندیدند: آقا ما!! اینجوری نیست. مواظب باشید، مسئله انتظار، مسئله ظهور، مسئله عشق به مهدی، مسئله دیدار حضرت؛ اینها تبدیل به بازی نشود، لوس نشود، مسئله حضرت با همه چیز متفاوت است.

و اما ... در زیارت آل یس داریم: «سلام بر تو ای فراخوان به سوی خدا، ای کسی که صدای تو صدای خداست، درود بر تو ای کسی که راه بشر به سوی خدایی و ای کسی که دین او را بپا خواهی کرد، سلام بر تو ای کسی که حق خدا را اقامه خواهی کرد، جبهه یاران خدا را رهبری خواهی کرد و خلیفه خدا هستی» و بعد در اواخر همین زیارت میخوانیم که «خدایا اگر من مُردم و حضرت نیامد، از تو میخواهم ما را در زمره کسانی قرار دهی که ما را دوباره زنده کنی تا در رکاب او بجنگیم برای عدالت، تا بتوانم جزو سربازان آن نبرد بزرگ آخر الزمان و نبرد جهانی باشم». ببینید انتظار فرج یعنی چه؟ با توجه به این روایات و دعاها، انتظار فرج یعنی آمادگی برای انقلاب جهانی بزرگ، انتظار فرج یعنی لحظه شماری برای آغاز آن پایان بزرگ. انتظار فرج یعنی منتظر نشستن برای دیدن جرقه آن نبرد بزرگ جهانی که از شرق تا غرب عالم را خواهد گرفت که به فروپاشی همه امپراطوری ها، استبدادها، استعمار های بین المللی همه جنایت کاران خواهد انجامید. انتظار فرج یعنی زنده نگهداشتن روح انقلابی در خودمان و تلاش برای گسترش جهانی و آماده باش جهانی. انتظار فرج یعنی من همیشه یک چریکی و مبارز خواهم ماند. انتظار فرج یعنی من یک مجاهد هستم و مجاهد خواهم ماند.

اینکه میگویند انتظار فرج خودش جزئی از فرج است، و خودش باعث گشایش در کار بشر می شود، و خودش مقدمه اجرای عدالت نسبی می شود، تا وقتی عدالت مطلق به دست حضرت اجرا شود و این که میگویند انتظار فرج جزء بزرگترین عبادات است، اینها همه یعنی من یک انقلابیم و بی تفاوت نیستم در برابر ظلم و ستم و بی عدالتی و ظلم. انتظار فرج یعنی سرنوشت همه بشریت برای من مهم است. یعنی برای من گرسنگان آفریقا مهم اند. برای من مظلومین آمریکای لاتین مهم اند. برای من طبقات فقیر و محروم در آسیا مهم اند. برای من سرنوشت همه تحقیر شده های جهان، همه گرسنگان، همه زیر پا ماندگان مهم است و آن روزی که آقای ما برسد، آن روز روز پیروزی مستضعفین بر مستکبرین در سراسر جهان است. انتظار فرج یعنی این، یعنی من آماده شهادت هستم.

چه کسانی در جبهه باطل مقابل یاران ذخیره الهی قرار خواهند گرفت؟ کسانیکه جنگهای بزرگ جهانی را تحمیل می کنند به ملت ها برای منافع، کسانی که دینهای قلابی و معنویت های دروغین ترویج میکنند که توجیه گر ظلم است، آنهایی که به نام دین، دنیای خودشان را تأمین میکنند و نان دین میخورند و کار دنیا می کنند. اینها دشمنان صف اول مهدی هستند. در روایت هست که چشم در چشم مهدی می ایستند و استدلال قرآنی و دینی می آورند بر علیه مهدی. به اسم دین جلوی مهدی می ایستند.

انتظار فرج یعنی آمادگی برای نبرد علیه زرسالاران و زورسالاران و پدران تزویر مذهبی معنوی. آنهایی که فریب می دهند بشر را به نام دین، به نام عرفان، و به نام معنویت و در برابر عدالت می ایستند. انتظار فرج یعنی، هوشیاری مبارزاتی، روحیه انقلابی خودمان را حفظ کنیم و هر لحظه که لازم شد بتوانیم بکنیم و کنده شویم. یعنی دل بسته به مال و خانواده و زندگی و دنیا و امثال آن نباشیم. منتظر مهدی، کسی است که به هیچ چیزی دل نمی بندد، کار می کند، کار اقتصادی، کار علمی، کار سیاسی، تشکیل خانواده می دهد، همه این کارهای را می کند مثل بقیه مردم، از راه مشروع و درستش، اما به هیچ چیز دل نمی بندد. منتظر مهدی یعنی کسی که هر لحظه آماده است از همه چیز دل بکند و مستقیم برود به سمت شهادت. برای چه؟ شهادت برای چه؟ شهادت برای اینکه توحید و عدالت بر تمام جهان حاکم بشود. حال شما بگویید انتظار فرج کار آسانیست؟!

 (با اندک تلخیص از سخنرانی استاد رحیم پور طرحی برای فردا 13)


نوشته شده توسط : یکی از اعضای کاروان

ثبت نظرات دوستان [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

آژیر خطر!
اعیاد مبارک
وظایف منتظران (حاج اسماعیل دولابی)
درد و دل!!
یا ایها الذین آمَنوا، آمِنوا!!!!
صیقلی کن!
گنجشک و ماه
ویژه نامه شهادت امام رضا(ع)
با او...
شیعه، محرم، غدیر!
نیایش
چه خبر؟!
بلاتکلیفی!
عادت کرده‏ایم ...!
بلیط
[همه عناوین(188)][عناوین آرشیوشده]