• وبلاگ : 
  • يادداشت : آژير خطر!
  • نظرات : 0 خصوصي ، 1 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    ////نقش ايرانيان در عصر ظهور لطفا براي پيدا کردن اين مطلب به اين وبلاگ مراجعه کنيد///. www.jahandarayandeh.blogfa.com


    http://uploadkon.ir/uploads/6ef1fde5b4ccd788ac1790db84c0ea72.doc

    قيام بني عباس

    (138) بطائني مي گويد در فاصله ي مكه و مدينه رفيق راه حضرت موسي بن جعفر(ع) بودم. روزي به من فرمود: اگر همه ي آسمانها و زمين بر بني عباس خروج كنند زمين از خون همه شان سيراب مي شود تا آنكه سفياني خروج كند. به حضرتش عرض كردم: آقاي من كار سفياني از حتميّات است؟ حضرت فرمود: آري، سپس اندكي سر بزير افكند و سربرداشت و فرمود: حكومت بني عباس حيله و نيرنگ است از ميان مي رود تا آنجا كه گويند ديگر چيزي از آن باقي نمانده است، سپس نوسازي مي شود تا آنجا كه گفته شود بر آن نگذشته است.

    (139) حسن بن ابراهيم مي گويد به امام رضا (ع) عرض كردم: خداوند حال شما را به صلاح گرداند آنان بازگو مي كنند كه سفياني در حالي قيام مي كند كه بساط سلطنت بني عباس برچيده شده باشد. فرمود: دروغ مي گويند او قيام مي كند و بساط سلطنت آنان هنوز پابرجاست.

    (140) عبدالله بن أبي أشعث مي گويد: براي بني عباس دو حكومت است، حكومت اولي آنها: اول آن همراه پيروزي است و در آخر آن وزر و وبال و گرفتاري براي مردم است او را ياري مكن كه خدا او را ياري نكند و اما حكومت دوم آنها: اول حكومت آنها، همراه با وزر و گرفتاري است و آخرش هم به كفر كشيده مي شود او را ياري نكن كه خدا او را ياري نكند.